فرمت فایل : docx
حجم : 999
صفحات : 23
گروه : اقتصاد |
روابط متقابل رقابت به عنوان یک متغییر ساختاری بازار با سایر متغیرهای ساختاری، رفتاری و عملکردی مطرح می شوند و ساختار بازار تحت تاثیر ماهیت رقابت و قیمت گذاری در بازار است (دهقانی،1393). ساختار بازار یکی از فاکتورهای مهم در شکل گیری قیمت می باشد (کلایی و همکاران،1394). الگوی انتقال قیمت توسط عواملی مانند ویژگی های کالا، انتقال محصول، و ساختار بازار اداره می شود و از عناصر مهم برای تولید محصولات با ارزش افزوده است (اهن و لی[1]،2015).
اينكه چگونه شوكهاي قيمتي در يك بازار به بازارهاي ديگر منتقل مي شوند، انتقال قيمت ناميده مي شود كه اين امر مي تواند به صورت افقی (مکانی) یا عمودی باشد (یوسفی و مقدسی،1392) بر پايه نظريه ي اقتصادي كلاسیک در بازار رقابت كامل انتقال قیمت متقارن است(یاوری و همکاران،1393).
هدف این پژوهش بررسی ساختار بازار و انتقال قیمت صیفیجات استان یزد (مطالعه موردی: خیار گلخانه ای) است.
4-3- فرضيهها/ سئوالات پژوهش:
انتقال قیمت خیار گلخانه ای یزد از نظر سرعت متقارن است.
انتقال قیمت خیار گلخانه ای یزد از نظر مقدار متقارن است.
[1] Ahn and lee.
مقاله ترس در کودکان و شیوه درمانی ost برای فوبیای خاص
پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در پرتو قانون مجازات اسلامی مصوبه جدید.
پکیج کامل فرم های لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص(با نمونه های پر شده)
پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در پرتو قانون مجازات اسلامی مصوبه جدید
پاورپوینت نقش گروههای ذی نفوذ ( فشار ) و احزاب در خط مشی گذاری دولتی